2013. április 21., vasárnap

Toni&Guy Fashion Week Budapest 2013



Múlt héten szombaton újra megrendezték a Toni&Guy Fashion Week Budapest rendezvényt, ahol öt tehetséges magyar designer mutathatta be a 2013/14 őszi-téli kollekcióját. Helyszínéül  a Palazzo Dorottya szolgált , ahol a magyar divatszakma apraja-nagyja megjelent. Voltak divatfotósok, magazinszerkesztők, divatbloggerek, divattervezők .

Ahogy olvastam a programlistát, eleinte  fura volt, hogy 2 órás szünetet tartanak  a  bemutatók között, de így maradt idő bőven a beszélgetésre,outfit fotózásra,és egy kis shoppingolást is beiktattunk. Idén a szervezők igazán kitettek magukért, hiszen sokkal színvonalasabb helyszín várt minket. Nem is csoda, hiszen a Mobilsofa event design ügynökség segített a berendezésben.

Az eseményre három blogger barátommal érkeztem; Judittal(plussizelife), Mariann-nal (cashmereinstyle) és Magdival(beautyjunkie)Én munka után tudtam elindulni,így sajnos csak a 3kor kezdődő Anh Tuan bemutatóra értem oda. Nagyon örültem, hogy nem késtem le ,ugyanis az első sorban kaptam helyet, így szinte testközelből láthattam a csodás ruhákat. Utólag is köszönet érte a brand managernek. Minden bemutatót az egyik kedvenc modellem Srej Zsófi nyitott meg,  ami ugyancsak a szervezés professzionalitását mutatta.  






Első sorban az Anh Tuan bemutatón Judittal és Zipy-vel 

ANH TUAN 2013-2014-es őszi-téli kollekciójának meghatározó ihletforrása India klasszikus viseletének világa volt. A ruhákon megjelenő indiai mango vagy boteh motívumok arany színben pompáztak. A mango nemcsak az élet szimbóluma, hanem úgyszólván a szerencsekabalája is. Ez az ősi minta a mai napig fellelhető a tradicionális indiai viseleteken és kiegészítőkön.
Az arany és a fekete izgalmas színkontrasztja, a textúrák gazdagsága, az egyedi kiegészítők és a természetes anyagok kombinálása kellett ahhoz, hogy egy lenyűgöző és sikeres bemutató váljék belőle.
Nekem az abszolút kedvenceim a bőrből készült és lószőrrel díszített hátizsákok voltak. Magam is szívesen hordanám bármelyiket.




A másik kedvencem USE UNUSED kollekciója. Az őszi-téli szezonra a 20.századi eklektikus és ambivalens irányzatokból illetve a metafizikus festészetből inspirálódtak, melyet laza, sportos sziluettekkel és férfias vonásokkal kombináltak. Abszolút kedvencem a baseball sapkák modern absztrakciója, melyet hosszú ruhával és ceruzaszoknyával is lehet viselni. Mind emellett a geometrikus minták, a fény-árnyék játék és a határozott szabásvonalak mind hozzájárultak a szuggesztív és karakteres kollekció összképéhez.
Az USE-tól megszokott csillogó luxus az utolsó két ruhára koncentrálódott,mely megadta a bemutató drámai végszavát. Olyanok voltak, mint két álomszerű felhőkarcoló, melynek ablakain visszatükröződik a fény és mely Chirico festői  kompozícióinál is gyakorta megjelent.





Remélem jövőre sikerül az egy napos „Divathet”–et több naposra kibővíteni, hiszen sok tehetséges, magyar tervező van még, akit érdemes lenne bemutatni a nagy közönségnek. Bizakodunk, hogy a szponzorok is így gondolják és segítenek a megvalósításban. De az ideihez csak gratulálni tudok, hiszen tudom milyen sok idő és energia kellett a létrehozásához. 

képek:saját, fashionweekbudapest facebook oldala

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése